Ημ/νία: 01:48 - 06/09/10 |
Εισαγωγή: Χρησιμοποιείς κάποιο λογισμικό Sequencer (Cubase, Nuendo, Sonar, κ.α.) ή Modelling Software (Guitar Rig, Amplitube, κ.α.) και υπάρχει πρόβλημα συγχρονισμού στα tracks ή αισθητή καθυστέρηση μεταξύ της στιγμής που θα παίξουμε μια νότα και της στιγμής που θα ακουστεί από τα ηχεία σου; |
Χρησιμοποιείς κάποιο λογισμικό Sequencer (Cubase, Nuendo, Sonar, κ.α.) ή Modelling Software (Guitar Rig, Amplitube, κ.α.) και υπάρχει πρόβλημα συγχρονισμού στα tracks ή αισθητή καθυστέρηση μεταξύ της στιγμής που θα παίξουμε μια νότα και της στιγμής που θα ακουστεί από τα ηχεία σου; Είναι το λεγόμενο latency (χρόνος καθυστέρησης). Διορθώνεται εύκολα με τους κατάλληλους οδηγούς (drivers) ASIO4ALL από το http://www.asio4all.com/. Μετά την εγκατάσταση πάμε στις ρυθμίσεις και πειραματιζόμαστε μειώνοντας το buffer μέχρι να ελαχιστοποιηθεί η καθυστέρηση χωρίς να έχουμε παραμορφώσεις στον ήχο. Πού οφείλεται το latency; Μια κάρτα ήχου μετατρέπει σήματα από αναλογικά σε ψηφιακά (ηχογράφηση) και το αντίστροφο (αναπαραγωγή). Η μετατροπή αυτή δε γίνεται στιγμιαία, θέλει κάποιο (μικρό) χρονικό διάστημα. Αν το σήμα αυτό περάσει από κάποιο στάδιο επεξεργασίας (προσομοίωση ενισχυτών, εφέ, κτλ) τότε ο χρόνος αυτός αυξάνεται. Π.χ. το σήμα μιας κιθάρας στο Line in μιας κάρτας ήχου θα περάσει πρώτα από το στάδιο της ψηφιοποίησης, μετά θα περάσει από το στάδιο της επεξεργασίας μέσω λογισμικού προσομοίωσης ενισχυτή και τέλος θα περάσει από το στάδιο της μετατροπής σε αναλογικό σήμα για να ακουστεί από τα ηχεία μας. To latency παρατηρείται συνήθως σε υπολογιστές με λειτουργικό MS Windows, γιατί ενδιάμεσα από αυτά τα στάδια παρεμβάλονται αρκετά επιπλέον επίπεδα κώδικα μέχρι να φτάσει το σήμα στην κάρτα μας. Αυτό λοιπόν που έχει σημασία είναι να υπάρχει άμεση επικοινωνία μεταξύ του hardware μας (κάρτα ήχου) και του λογισμικού μας, παρακάμποντας τα επιπλέον επίπεδα κώδικα. Αυτό γίνεται με τους κατάλληλους οδηγούς (drivers). Είναι μικρά κομμάτια κώδικα που καθορίζουν τις εντολές για να "μιλάει" το λογισμικό μας με την κάρτα ήχου. Οι τυπικοί οδηγοί που έρχονται με κάρτες ήχου του μαζικού εμπορίου (π.χ. Creative) δεν είναι κατάλληλοι μιας και βασίζονται στο Microsoft DirectSound που συμπεριλαμβάνει όλα τα επιπλέον επίπεδα που θέλουμε να παρακάμψουμε, οπότε καταφεύγουμε στους συμβατούς οδηγούς ASIO4ALL. Το ASIO4ALL αναπτύχθηκε με βάση το πρωτόκολο οδηγών Audio Stream Input/Output (ASIO) της Steinberg. Είναι το πιο δημοφιλές από το μη κερδοσκοπικά πακέτα οδηγών ASIO για μη επαγγελματικές κάρτες ήχου που υπάρχουν για το οποίο συνεχίζεται η ανάπτυξη/υποστήριξη. Μερικές εικόνες από το βασικό και το προχωρημένο μενού επιλογών της έκδοσης 2.9 (5/10/08) για μια άποψη των επιλογών που μας δίνει: http://www.noiz.gr/articles/2293_05_09_10_11_48_07.jpeghttp://www.noiz.gr/articles/2293_05_09_10_11_48_31.jpeg |
-
Τι είναι το latency; Πως μειώνω την καθυστέρηση στην αναπαραγωγή ήχου;
Feedback χρήστη
Πρόταση
Δεν υπάρχουν σχόλια.
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση