Μου εχουν πει πως εχω οραια φωνη Grin Grin.. Απο χροια δεν ξερω (Δεν με εχω ακουσει ποτε ηχογραφημενο), αλλα τουλαχιστον προβληματα παραφωνιας δεν εχω, δηλαδη μου ειναι αρκετα ευκολο να "πιασω" την νοτα που θελω σωστα. Παρ'ολα αυτα θα ηθελα να ψαχτω και λιγο παραπανω με το θεμα, καθως ειμαι σιγουρος πως ολο και κατι θα κανω λαθος στην τεχνικη μου (η πιο σωστα στην απουσια αυτης Tongue), συν το γεγονος πως αρκετες φορες βαζω λιγο "γρεζι" στα φωνητικα (Καλα, οχι μπρουταλιες, απλα λιγο πιο "αγρια" φωνη Tongue), αλλα δεν γνωριζω αν το κανω σωστα η λαθος και ψιλοφοβαμαι για τυχον επιπτωσεις που μπορει να εχει στην φωνη μου αυτο το πραμα. Ακομα, θελω να προσπαθησω να επεκτεινω λιγο το ευρος (?) της φωνης μου, οσον αφορα κυριως τις ψηλες νοτες. Ορισμενες φορες που τραγουδαω ψηλα, νοιωθω πως προσπαθω παρα πολυ για να καταφερω να "βγαλω" τις νοτες...
Τι θα προτεινατε εσεις? Ωδειο? Δασκαλο σπιτι? Αλλο?
Από αυτά που ακούω καταλαβαίνω πως εχεις αυτό που λέμε μία σωστή φωνή.
Δηλαδή κουρδίζεσαι σωστά και μάλλον έχεις και ένα λογικό εύρος , εφ όσον πιάνεις νότες χωρίς να στονάρεις ή να κάνεις "κοκοράκια".
Ωστόσο η απουσία τεχνικής μπορεί να αποβεί μοιραία εάν τραγουδάς μερικές ώρες την εβδομάδα.
Μην νιώθεις άσχημα, κανείς δεν έχει τεχνική..... Και όλοι μας συνήθως φωνάζουμε, για να μην πως γκαρίζουμε, όταν θέλουμε να μας θαυμάσουν "τι ωραία φωνή που έχουμε".
Συχνά διότι κάπως έχουμε ταυτίσει το δυνατή φωνή με το καλή φωνή.
Η αληθεια είναι πως η δυνατή σου φωνή -αυτή που κατά 90% χρησιμοποιείς και εσύ δλδ- είναι μία φωνή που δεν είναι τραγουδιστική, αλλά προορίζεται μόνο για τη λαχαναγορά, ως εκ τούτου εάν τη χρησιμοποιείς στο τραγούδι έρχονται κάλοι, πολύποδες και άλλα συμπαθή θέματα στις χορδούλες σου.
Για να αποφύγεις αυτόν τον κίνδυνο, χρειάζεσαι μαθήματα φωνητικής τοποθέτησης....όπου θα σου μάθουν πως να μην τραγουδάς με "λαιμό", αλλά να παράγεις πιο καθαρά και αβλαβώς τις νότες σου.
Παράλληλα θα μάθεις πως να έχεις ενιαίο ηχόχρωμα και ένταση σε όλη σου την έκταση , πως να ενοποιήσεις τα ρετζίστρα σου, πως να χρησιμοποιείς μεικτή φωνή, πως πως πως πως....
Τέλος, εάν πέσεις σε διαβασμένο στο είδος σου δάσκαλο, ίσως να σε βοηθήσει και στην έκφραση και στο φραζάρισμα.....
Γενικώς νομίζω πως όποιος θέλει να τραγουδίσει καλά είναι να πάει σε δάσκαλο για να σώσει και τη φωνή του και τα αυτιά μας.
Τώρα το σπίτι ή ωδείο είναι δικό σου θέμα. Εγώ ένα πράγμα θα σου πω.... Απέφυγε τα συνοικιακά μικρά ωδειάκια γιατί μαζί με τις τιμές πεφτει και η ποιότητα πολύ.
Και στην φωνή ειδικά, δεν κάνουμε εκπτώσεις....διότι να ξέρεις ένας κακός δάσκαλος φωνής θα σου κάνει 10 φορές γρηγορότερα κακό στις χορδές σου από ότι θα έκανες εσύ από μόνος σου χωρίς μαθήματα.....
Οπότε προσοχή προσοχή προσοχη και ο κανόνας που ΚΑΡΑισχύει εδώ είναι το ότι πληρώνεις παίρνεις......
Ακουλούθησε το ένστικτό σου και εάν στο 3ο μάθημα δεν είσαι ικανοποιημένος να τη κάνεις με ελαφρά....
Παράθεση από: FrosT στις 19:45 - 30/12/09
Ακομα, θελω να προσπαθησω να επεκτεινω λιγο το ευρος (?) της φωνης μου, οσον αφορα κυριως τις ψηλες νοτες. Ορισμενες φορες που τραγουδαω ψηλα, νοιωθω πως προσπαθω παρα πολυ για να καταφερω να "βγαλω" τις νοτες...
Ισως να μην χρειάζεται να επεκτείνεις το εύρος σου.... Απλά να το ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ.
Περι κακών "δασκάλων" φωνητικής και άλλων περίεργων φαινομένων λοιπόν.....
1. Σε ότι έχει να κάνει με το γρέζι.... Μάλλον αυτό που βάζεις δεν είναι γρέζι, καθώς το γρέζι είναι κάτι είτε φυσικό που υπάρχει πάντα-συνήθως στις μαύρες φωνές- είτε παθολογικό -όταν οι χορδές δεν μπορούν να κλείσουν εντελώς όπως πχ. λόγω κομβίων-. Η βρωμίλα αυτή που βάζεις τέσπα είναι ΣΙΓΟΥΡΑ λαρύγγι....και άρα επιβλαβής οπότε το νού σου.
2. Η ανθρώπινη φωνή χωρίζεται σε 3 registri ..... Στηθική, Μεσαία και Κεφαλική ή αλλιώς Chest voice, middle voice, head voice.
Το κάθε είδος φωνής ενεργοποιεί διαφορετικά αντηχεία του σώματος, από εκεί και παίρνει το όνομά του. Εννοείται πως η στηθικη έχει να κάνει με τις χαμηλές συχνότητες (με τις μπάσες νότες) και η κεφαλική φωνή με τις ψηλές.
Ανάμεσα σε αυτά τα registri υπάρχουν τα passaggi , τα περάσματα.... Τα μεγαλύτερα προβλήματα με τη φωνή μας τα παρουσιάζουμε στα περάσματα και το όλο θέμα είναι πως θα εξομαλυνθούν τα περάσματα.
Ανάλογα με το ΠΟΥ αλλάζεις registro αλλά και με το που έχεις ευκολία ή Timbro "χρώμα" κατατάσσεσαι σε ποιο είδος της ανθρώπινης φωνής ανήκεις.
Οι περισσότεροι άνθρωποι ΔΕΝ ανεβαίνουν στην κεφαλική τους φωνή διότι τους φαίνεται γελοία. Η αλήθεια είναι πως τα άλλα 2 είδη φωνής τα χρησιμοποιούμε ΚΑΙ όταν μιλάμε (στηθική φωνή πχ είναι η κλασική sexy φωνή που χρησιμοποιούν οι 090 κοπέλες) ενώ συνηθως μιλάμε με τη μεσαία μας περιοχή.
Εάν προσπαθήσεις να "κοροιδεψεις" μία τραγουδίστρια όπερας, θα ανεβείς στην κεφαλική σου φωνή. Επειδή δεν την χρησιμοποιούμε συχνα την κεφαλική μας φωνή , μας φαίνεται χαζή και μικρή σε όγκο. Με τα μαθήματα όμως τη χτίζεις και αυτή.
Υπάρχουν 2-3 νότες στα περάσματα, που μπορούμε να τις πούμε και με τη μεσαία και με την κεφαλική περιοχή της φωνής για παράδειγμα..... Το σε ποιά νότα αλλάζεις registro είναι επίσης σημαντικό.
Εσύ το πιθανότερο που κάνεις είναι ότι νοτες που ανήκουν στο head voice πιέζεσαι και στριγγλίζεις να τις ωγάλεις με τη μεσαία φωνή γιατί σου ακούγονται πιο γεμάτες εκεί, ή γιατί απλά αυτό ξέρεις να κάνεις....
ΑΠλά πρέπει να ανεβείς στο άλλο σου registro....
Online, κατέβασε με τον "γνωστό τρόπο" τα μαθήματα τοy Bred Manning (θέλει υπομονή, είναι 6-7 cd και....Αν μή τι άλλο θα καταλάβεις τις διαφορές ανάμεσα στα registri σου....), μάθε για το Speech Level Singing , πάρε βιβλία από το Amazon, και γενικά ενημερώσου τόσο για την ανατομία του οργάνου σου όσο και για τις τεχνικές που υπάρχουν.
Είναι ο μόνος τρόπος που έχεις ΚΑΙ να μάθεις και να τσεκάρεις τους τσαρλατάνους δασκάλους....
Να σου δώσω ένα παράδειγμα..... ¨Εκανα σε ένα μικρό ωδείο "φωνητική" για 6-7 μήνες όπου υποτίθεται πως είμαι Alto και με δυσκολία ανέβαινα πάνω από το μεσαίο σόλ....
Οταν γράφτηκα σε ένα ωδείο της προκοπής , όπου διδάσκει μία από τις καλύτερες Jazz φωνές της ελλάδας σήμερα, η οποία έχει κάνει και πολλά χρόνια κλασσικό τραγούδι.... Προέκυψε πως είμαι μάλλον Soprano Lyrico-dramatico. Και πήρα "μπόνους" μία ακόμη οκταβούλα στην έκτασή μου από το πρώτο κιόλας μάθημα μαζί της....
Απλά η "δασκάλα" που είχα παλαιότερα δεν με ανέβαζε στο 3ο ρετζίστρο μου επειδή είχε άγνοια η καημένη και προφανώς φοβόταν πως θα μου έκανε κακό στη φωνή με την μαύρη ασχετίλα της.
Πολύ έντιμο βέβαια από πλευράς της, γιατί για σκέψου να με ανέβαζε κάπου που δεν ήξερε πως να με πάει.....
Να ξέρεις πως οι δασκάλες του "μοντέρνου" τραγουδιού, "έντεχνου" και δε συμαζέυεται έχουν μεγάααααλες πιθανότητες τσαρλατανισμού και ασχετοσύνης....ΔΙότι οι δασκάλες κλασικού....έ ....8 χρόνια μέχρι το δίπλωμα όλο και κάτι μάθανε
Ασε που για να πεις κλασικό ρεπερτόριο ΠΡΕΠΕΙ να χεις τεχνική, αλλιώς δεν....
Αλλά και πάλι.... άλλο ξέρω να τραγουδώ εγώ για τον εαυτό μου, και άλλο ξέρω να διδάξω....
Ξανά υπογραμμίζω...... Μάθε, ενημερώσου, και εν τέλει...πλήρωσε... όλα κοστίζουν....
Στη θέση σου για να είμαι ασφαλής θα χτύπαγα ένα από τα εξής ωδεία που είναι σοβαρά μέχρι το κόκαλο Νάκας, Φακανάς, Αθηνών, Εθνικό-το κεντρικό στη Βάθης όχι τα συνοικιακά-, Ελληνικό, Athenaum και ασχολούνται με τη σύγχρονη μουσική σε ψηλό επίπεδο, και που μπορείς να βρείς τα μεγαλύτερα και καλύτερα ονόματα στη μουσική του σήμερα. (Η σειρά αναφοράς είναι τυχαία, προς αποφυγή παρεξηγήσεων...και όχι δεν πάω στον νάκα εγώ)
Αλλιώς θα πρόσεχα πολύ σε ποιον δάσκαλο θα εμπιστευόμουν το μέλλον της φωνούλα μου
Για να παρακολουθήσετε όλη την συζήτηση μπορείτε να πάτε http://www.noiz.gr/index.php?topic=173388
Ημ/νία: 01:28 - 23/05/10
|
Πρόταση
Δεν υπάρχουν σχόλια.
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση