Προς το περιεχόμενο
  • Η αρμονική εξέλιξη των blues


    THEOD
     
    Γεια σας
    Βλέπω οτι πολλά παιδια στο νοιζ πραγματικά αγαπάνε τα μπλουζ
    και σκέφτηκα να γράψω ενα θέμα που αφορά την αρμονική  εξέλιξη φόρμας τους:)

    Ας αρχίσουμε με την βασική αρμονία που ξεκίνησε στις αρχες του 1890
    παίρνοντας ενα παράδειγμα απο F

    Αρμονικό σχήμα 1

    |F        |F       |F       |F
    |Bb       |Bb     |F       |F  
    |C        |C       |F       |F

    Η επόμενη τροποποίηση εχει μια απλή προσθήκη dom ακόρντων (μεγάλη 3η μικρή 7η)

    Αρμονικό σχήμα 2

    |F        |F       |F       |F7
    |Bb       |Bb     |F       |F  
    |C7       |C7     |F       |F

    Το 1930 με την εμφάνιση των big band τοποθετούνται καθοριστικά τα dom ακορντα
    στα blues και εμφανίζονται και οι πρώτες  μπάντες  jazz  


    Αρμονικό σχήμα 3

    |F7        |Bb7      |F7       |F7
    |Bb7       |Bb7     |F7       |D7
    |G7        |C7       |F7       |F7

    Η επόμενη εξέλιξη του blues οφείλεται στον πιανίστα Count Basie
    που πρόσθεσε  diminished και ΙΙ V προσεγγίσεις στις αλλαγές των ακόρντων

    Αρμονικό σχήμα 4

    |F7        |Bb7    Bo |F7        |Cm7 F7
    |Bb7       |Bb7   Bo  |F7       |D7
    |Gm7      |C7         |F7   D7  |Gm7 C7

    Στη συνέχεια έχουμε το κίνημα της Bebop που χρησιμοποιεί Ι ΙΙ για την προσέγγιση των II V και διαφοροποιεί και τα 2 μετρα του  turn around σε II V.

    Αρμονικό σχήμα 5


    |F7        |Bb7    Bo |F7             |Cm7 F7
    |Bb7       |Bb7   Bo  |F7M   Gm7  |Αm7  D7
    |Gm7      |C7          |Αm7  D7     |Gm7 C7

    Τα επόμενο  αρμονικό σχήμα βρίσκεται στη μουσική του Charlie Parker
    και βλέπουμε πολλές αλλαγές όπως η αντικατάσταση του FM7 η προσθήκη
    ΙΙb5 V  και
    πάρα πολλες πτώσεις με αποτέλεσμα ιδανικό  για τη Bebop που ενα σολο
    όργανο αλλάζει σε κάθε μέτρο κλίμακες

    Αρμονικό σχήμα 6

    |F7M      |Em7b5 A7 |Dm7          |Cm7  F7 |
    |Bb7M     |Bbm7  Eb7|Am7          |D7        |
    |Gm7      |C7           |Αm7  D7    |Gm7 C7  |

    Και το τελευταίο σχήμα είναι μια προέκταση του προηγούμενου
    με διαφοροποιημένο turn around  και περισσότερα χρωματικά II  V

    Αρμονικό σχήμα 7

    |F7M      |Em7    A7 |Dm7    G7   |Cm7      F7  |
    |Bm7   E7|Bbm7  Eb7|Am7    D7   |Abm7   Db7 |
    |Gm7      |C7           |Αm7  Ab7M |Db7M  GbM |

    Aυτα τα παραδείγματα ισχύουν μεχρι τις αρχες 60.
    Απο κει και περα εχει ξεφύγει πολύ η αρμονική εξέλιξη της
    Blues στην Jazz.

    Έγραψα  πρόχειρα ενα chorus με κιθάρα και κοντραμπασσο για κάθε αρμονικη διαφοροποίηση χωρίς να αναφέρομαι  στο ύφος παιξίματος αλλα μόνο στην αρμονία .

    Ηχητικό παράδειγμα υπάρχει εδώ.

    Ημ/νία: 11:24 - 28/06/10

    Feedback χρήστη

    Πρόταση

    Δεν υπάρχουν σχόλια.



    Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

    Δημιουργήστε λογαριασμό

    Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

    Δημιουργία λογαριασμού

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου