Ημ/νία: 18:57 - 06/10/08 |
Εισαγωγή: Το δεύτερο μέρος για τις "πόρτες" στις κάρτες ήχου |
Αναλογικές είσοδοι Ο αριθμός των εισόδων και εξόδων της κάρτας είναι σημαντικό να αποφασιστεί σύμφωνα με τις ανάγκες μας ώστε να μη χρειαστεί αναβάθμιση σύντομα, αλλά ταυτόχρονα να μη πληρώσουμε "άχρηστα προσόντα". Αν ηχογραφείτε στο σπίτι, ένα stereo κανάλι κάθε φορά, όπως ένα synthesizer ή δύο mono σήματα από μικρόφωνο όπως μία ακουστική κιθάρα και φωνή, τότε χρειάζεστε μια stereo κάρτα. Αν θέλετε να γράψετε πολλαπλά synthesizers ταυτόχρονα μπορείτε να το κάνετε χρησιμοποιώντας ένα εξωτερικό μίκτη του οποίου το stereo αποτέλεσμα στέλνετε στην stereo είσοδο της κάρτας. Αν όμως θέλετε να γράψετε μια live μπάντα θα χρειαστείτε τουλάχιστον τέσσερις εισόδους, ή οχτώ καλύτερα, δηλαδή όσα μικρόφωνα θα χρησιμοποιήσετε.Κι αυτό γιατί θα χρειαστεί να επέμβετε ή να διορθώσετε το πολυκάναλο αποτέλεσμα αργότερα στην μείξη μέσα στον υπολογιστή. Για την περίπτωση που θα χρειαστείτε περισσότερες, τότε θα πρέπει να πάρετε 2-3 όμοιες οκτακάναλες, με drivers που θα υποστηρίζουν ένα τέτοιο σύστημα. Αρκετοί κατασκευαστές (M-Audio, RME, Echo, MOTU κ.α.) διαθέτουν συστήματα που υποστηρίζουν μέχρι και τέσσερις οκτακάναλες κάρτες. Σε γενικές γραμμές αν το θέμα δεν είναι οικονομικό, καλό είναι να υπάρχουν κάποιες παραπανίσιες "τρύπες". Υπάρχουν κάρτες με επιλογή εισόδων, όπως με προενίσχυση για μικρόφωνο, ή άλλα χαμηλά σήματα όπως της ηλεκτρικής κιθάρας. http://www.noiz.gr/images/arthra/Tascam_FW1804.jpg Είναι μια πρόσθετη και απαραίτητη ευκολία γιατί διαφορετικά θα πρέπει να επενδύσετε σε εξωτερικό προενισχυτή ή κονσόλα. Οι κιθαρίστες όμως θα πρέπει να θυμούνται ότι ακόμη κι αν μια τέτοια συσκεύη αναβαθμίζει το ασθενικό σήμα και αποφεύγει την απώλεια υψηλών συχνοτήτων, ο ήχος δεν θα είναι αυτός που ακούν συνήθως από τους ενισχυτές τους, εκτός κι αν χρησιμοποιήσουν κάποιο σχετικό plug-in στη συνέχεια. Είναι εύλογο ότι οι προσιτές κάρτες δεν διαθέτουν "εξωτικούς" προενισχυτές (και ιδιαίτερα όταν έχουν πολλούς) και φυσικά δεν συγκρίνονται με εξωτερικές υλοποιήσεις πολλαπλάσιας τιμής. 'Ομως τη δουλειά τους την κάνουν αξιοπρεπώς. Αναλογικές έξοδοι Χρειάζεται μια stereo έξοδος για σύνδεση με τα monitor για ν' ακούτε το αποτέλεσμα, ενώ αν σκέφτεστε surround θα χρειαστείτε μέχρι και επτά, που είναι και ο λόγος που υπάρχουν κάρτες με μια stereo είσοδο και έξη η περισσότερες εξόδους. Ένας άλλος λόγος είναι για να μπορείτε να δίνετε διαφορετικές μίξεις στ' ακουστικά των μουσικών κατά την ηχογράφηση. Ψηφιακές είσοδοι / έξοδοι Αν έχετε άλλα ψηφιακά μηχανήματα είναι καλό να πάρετε κάποια κάρτα που θα είναι συμβατή, ωστε να μπορείτε να μεταφέρετε τις ηχογραφήσεις σας μπρος-πίσω.Για όσους δεν γνωρίζουν, οι ψηφιακές "μεταφορές" δεν προσθέτουν θόρυβο ούτε χρειάζονται ρύθμίσεις στάθμης ξανά και ξανά, όπως στις αναλογικές. S/PDIF Μεταφέρει stereo σε δύο εκδοχές.Το ομοαξονικό (coaxial) χρησιμοποιεί 75Ω καλώδιο ενώ το οπτικό (ortical) είναι με λεπτό καλώδιο οπτικών ινών. Υπάρχουν μετατροπείς στην αγορά από το ένα σύστημα στο άλλο, αν χρειαστεί ποτέ. http://www.noiz.gr/tp-images/Image/layla3g.jpg ADAT Ξεκίνησε σαν οπτικό πρωτόκολο μεταφοράς 8 καναλιών, που στη διαδρομή μετατράπηκε και σε S/PDIF stereo για μεγαλύτερη ευελιξία όταν χρειαστεί. Με ένα εξωτερικό μετατροπέα A/D αποκτάτε 8 έξτρα εισόδους εκεί που δεν σας το επιτρέπουν οι υπάρχουσες αναλογικές είσοδοι. MIDI Πολλλές κάρτες προσφέρουν συνήθως 2 αλλά και 4 εισοδο - εξόδους. Συνήθως δεν αυξάνουν το κόστος σημαντικά και καλό είναι να υπάρχουν για το παραπανίσιο keyboard. Γιάννης Μεθενίτης |
-
Αγοράζοντας κάρτα ήχου Part II
Feedback χρήστη
Πρόταση
Δεν υπάρχουν σχόλια.
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση